Skidåkning i södra alperna!!!

I torsdags lämnade Sofia och jag vår hyrbil, lite mer sliten (speciellt bromsarna) än när vi plockade upp den 15 dagar tidigare. Vi sa sen hejdå till varandra och försökte tänka på att det inte är så länge kvar tills vi ses i Linköping igen.

Dagen efter hade jag ytterligare en dag i Christchurch, tittade bland annat in på konstmuseet där utställningen för ”yngre besökare” tilltalade mig mest J. På lördagen tog jag bussen till södra alperna och Methven, här var det varmare än det varit på hela vår roadtrip och rosorna blommade… jag började tvivla på att skidåkningen skulle vara så bra. Men jag fick i alla fall riktigt schyssta hyrgrejer. Spenderade lördagskvällen på the blue pub med några av de som bor på hostelet, riktigt trevligt med mycket folk och liveband. På söndagsmorgonen regnade det men det var inte så mycket att göra åt, utan det var bara att ta med sina grejer till shytteln, och åka 40 minuter på en slingrig ko-stig, som åt ena hållet avgränsades av ett stup helt utan räcken. Läskigt! Men jag kom väl fram till Mount Hutt. Dagen bjöd på ganska tung snö, både riktigt dålig och riktigt bra sikt. Träningsvärk! Nästa dag bjöd på strålande sol och 10 cm kall nysnö- toppen och helt fantastiska vyer!

/Lisa

Ni ser i bakgrunden vilka tydliga kontraster i snön det är...eller inte
Skidåkning ovan molnen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0