Lite nostalgi!

Jag (Sofia) har haft en underbar helg i Auckland, med mycket fest och cityliv. Nu lämnar vi Auckland om en vecka, därför måste det visas lite mer av denna härligastad! Vi kör en liten bildserie:)


En liten city-bild, var tvungen:)




Ett litet exempel på (brist på?) arkitektur à Auckland. Huset behövdre bli större - ja då gör man en glasutbyggnad ovanpå, självklart!

Vårt favouritkafé, gör faktiskt gott kaffe (viss getsmak till trots).



Helgen börjagde med sushi (som är löjligt billigt) och gott Nya Zeeländskt vitt vin, därefter väntade utgång på en av uteserveringarna vid Auckland Harbour. Nora och jag fick sällskap av en trevlig fransman som vi hoppas ska ta med oss ut och segla. Vi är ju trots allt i City of sails:)




På lördagen var Nora och jag uppe i Sky-tower, och beundrade den vackra utsikten. Här ser vi Harbour Bridge som går mellan city och North shore.



Nora och jag med centrala Auckland och vulkan-ön Rangitoto i bakgrunden (är mycket stolt över att ha vågat stå så här nära fönstret, det är högt upp!)





En liten bild på omtalade Sky-tower från vår balkong:)




Efter att ha beundrat utsikten länge och väl tröttnade vi till slut. Vi bestämde oss för att jogga (fast mestadels promenera) en sväng längst Tamaki drive, som för övrig vägen Lisa och jag åker till universitetet varje morgon.



Dagen avslutades med en avskedsfest för vår vän Valerie, som nu har åkt tillbaka till Österrike. Kvällen bjöd på god mat, biljardspelande och singstar - inte helt fel.



/

Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0