Brisbane

Mitt första intryck av Brisbane var att staden var tråkig. Jag jämförde väl med Sydney och denna stad har inget som kommer i närheten av Operahuset. Men när jag nu har bott här i några dagar har jag märkt att de centrala delarna faktiskt är väldigt fina. Det finns inga maffiga byggnader utöver vanliga skyskrapor med kontor och lägenheter men massa bra shopping, shyssta caféer fina promenadstråk längs floden, ett pariserhjul, en konstgjord strand och ett mangroveträsk i stadens botaniska trädgård. Dessutom hittade jag en affär som sålde saltlakrids!

En av Brisbanes broar över floden.

Här i Brisbane har jag landat lite, tvättat, sovit ordentligt, ätit bra mat, joggat och slappat J. När jag inte var upptagen med det tog jag mig till en djurpark med 130 koalor och massa andra djur. Det var en väldigt fint zoo med många av djuren lösa i stora inhägnader som man kunde gå in i. Bland annat hade dom kängururna så, så jag fick chansen att klappa och mata dem J. Jag fick också krama en koala. Helt klart en mysig upplevelse J De hade också dingos, tasmanska djävlar, wombatar och ett gäng andra djur.

Jag matar en känguru :)

En av de 130 sömniga koalorna.

 

Nästa inlägg: Surfing i Noosa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0